søndag 27. juni 2010

Strandsnipene i elva


I helga var det igjen duket for nok en tur til Aust Agders dype skoger. Nærmere bestemt til Gjøvdal.
Denne gangen dro jeg sammen med mine besteforeldre, som har hatt hytte her i 30 år. Setter stor pris på tiden jeg kan bruke sammen med familien. Og visst er det koselig med kortspill og god mat. Men setter også pris på fine naturopplevelser, så noen rusleturer i skog og mark ble det tid til.


Og det var mye spennende å se av både fugler og dyr. Men det var spesielt en fugl som viste seg svært tallrikt i området. Og nesten uansett hvor jeg stoppet, bare det var vann i nærheten, kunne jeg se og høre strandsnipene. Og flere plasser hadde ungene kommet seg på vingene.
Miljøet rundt elva er idyllisk, og innbyr til gode fotomotiver. Så jeg prøvde å bruke litt tid på disse strandsnipene, selv om jeg enkelte ganger måtte gi opp på grunn av tusenvis av hissige knott.
Men noen bilder ble det allikevel av strandsnipene, som så ut til å ha hatt en vellykket vår.


Har vært, og er stadig i skogene i Gjøvdal. Og jo mer jeg er der, jo mer interessant blir stedet. For det er gjerne sånn, at når man ferdes mye på samme plass, lærer man plassen å kjenne. Og da blir gjerne tiden mellom de fine naturopplevelsene kortere. Og her er store flotte skogområder som jeg enda ikke har utforsket, så hit drar jeg gjerne igjen..... og igjen...... og igjen....... og igjen.