mandag 4. oktober 2010

Oktobermorgen

Mørke kommer sakte men sikkert sigende. Enten vi vil det eller ikke, så blir dagene kortere og kortere. Men samtidig blir det lettere og lettere å stå opp før sola.
Og idag var en sånn dag jeg ikke angrer på at jeg stod opp før sola. Jeg kjørte innover mot Meråker. Og samtidig som det begynnte å skje ting på himmelen så jeg en liten kirke på andre sida elva. Jeg snudde på en holdeplass, kjørte over brua mot kirken og heiv fra meg bilen. Så var det bare å rigge utstyret å håpe på det beste. Og på noen få minutter var himmelen forvandlet til et maleri. Sjelden har jeg sett himmelen så flott som den var den morgenen.


Men det var også det siste jeg så til solen. Det ble stadig tettere med skyer. Men heldigvis kom det ikke mange regndråper, så jeg fikk meg en liten rusletur langs ei lita elv opp mot noe som heter Steinfjelltjønna. Det var flotte farger i terrenget, som var lett å ta seg fram i. Fikk også se et par lemen på vei opp.