fredag 4. februar 2011

Tilbakeblikk

Februar er godt i gang, dagene blir lysere og våren er ikke mange ukene unna. Vi har nok fortsatt noen tøffe vinterdager foran oss. Og vintern er flott, så de dagene skal vi ta godt vare på. Men jeg skal ikke nekte for at blodet bruser litt ekstra når jeg tenker på hva vi har i vente.



Men kveldene er fortsatt nokså lange, og da sitter jeg gjerne og studerer kartet og planlegger fremtidige utflukter. For tida bor jeg i et gammelt stabbur, og her kommer jeg i den rette stemningen når kartet skal studeres. Her sitter jeg tenker tilbake på fjorårets mange naturopplevelser, og håper at året som kommer byr på like mange opplevelser.


I tida som kommer blir det forhåpentligvis noen turer i nordtrøndersk og svensk skog og fjellandskap. Men det første store høydepunktet i år blir påskeferien med orrfuglleik og andre naturopplevelser i skogene i aust agder. Her har jeg tilbrakt mye tid, og jeg blir aldri lei av disse områdene. Bildet under er tatt i Gjøvdal i Aust Agder i fjor sommer.


Ellers håper jeg å få brukt mye tid i hjemlige trakter ved Skrim naturreservat og områdene rundt Kongsberg. Hadde noen flotte turer i disse skogområdene i fjor, og her er det ikke vanskelig å finne villmarksfølelsen og skogens ro. Bildene under er tatt i områdene rundt Skrim.



Hva som venter i tida framover er det ingen som vet. Men jo mer tid man bruker ute i naturen, jo større er mulighetene for gode opplevelser. Og jeg har ikke tenkt til å ligge på latsida…