søndag 6. november 2011

Høst i Moskusland

Høsten er kanskje den tida på året jeg trives best ute i naturen. Og skogen er min soleklare favoritt. Men fjellet er ikke langt unna det heller, så i går tok jeg og et par kamerater, Kim og Endre, turen til Dovre for å besøke Moskusen der oppe. Og vi skulle ikke langt opp på fjellplatået før vi så de første flokkene. Vi bestemte oss for en flokk på seks dyr, da disse dyra lå i solsida. Det var allikevel ikke mange bildene vi rakk mens sola fortsatt var framme.

Men dyra roa seg, og vi kunne tilbringe den tida vi trengte sammen med moskusflokken. Utenom en liten matpause, brukte vi tiden til å ta bilder.


Ikke så lett å komme opp med noe nytt når det gjelder moskusbilder. Men de rolige dyra gir allikevel mulighet for å prøve litt ulike komposisjoner. Og selv om jeg liker fargebilder best, har jeg denne gangen også prøvd meg på sorthvitt, noe jeg svært sjelden prøver.

Etter at vi hadde fått våre bilder, og moskusen hadde sovnet, forlot vi flokken. Og i flott ettermiddagslys tuslet vi nedover mot Kongsvold. Snø var det ikke mye av, men om ikke lenge har nok Dovre fått på seg vinterdrakta. Og kanskje blir neste tur til Dovre med ski på beina…

Anbefaler alle en tur til Dovre på denne tida. Foreløpig lite snø lett å ta seg fram. Vi gikk opp fra Kongsvold, og så til sammen ca 20 dyr.