søndag 20. november 2011

Hvor blir det av vintern?

Om ikke lenge er november borte, og fortsatt er det lite som minner om vinter her i Trøndelag. Skal man i det hele tatt se snø, ja så må man et godt stykke opp i høyden. Og for et par uker siden gikk jeg og Kim en tur opp på Storkluken (1110moh). Toppen ligger nøyaktig på grensen mellom Norge og Sverige. Og her er det flott utsikt. Mot sør ser vi Sylane med sin karakteristiske fjellformasjon. Og i øst ligger Snasahögarna.


Den siste tida har jeg brukt mye tid i et skogområde i nærheten av her jeg bor. Og selv om det foreløpig ikke har blitt den helt store uttellinga hva gjelder bilder, så liker jeg området bedre og bedre. Her er det dype bekkedrag omgitt av tett granskog. Fossekallen liker seg tydeligvis godt i elva, og Jerpe har jeg de siste ukene sett opptil flere ganger. Men spesielt lett fotomotiv er den ikke. Litt lengre opp i terrenget går det over i litt mer åpen furuskog med små og store myrområder.



Det har vært en spesiell november, og i dag var jeg igjen i dette området i tåke og kraftig regnvær. Jeg gleder meg nå til snøen legger seg i området. Da blir det mulig å tyde sporene i området, og landskapet oppleves på en annen måte, og jeg ser fram til å vandre rundt i området enten det er med ski eller truger.