mandag 27. februar 2012

Vår i Trøndelag

Ikke mye bilder fra denne kanten i det siste. Men tenkte jeg måtte formidle noe av den flotte vårstemningen som har vært i Trøndelag i helga. Lørdag tok jeg og Endre turen ut til kysten rett nord for Stjørdal. Og det var godt å kjenne bar mark under føttene igjen.

Jeg liker vinteren godt jeg. Men en får liksom litt ekstra energi når våren og varmen kommer. Og dette gjaldt tydeligvis Endre også. Det ene øyeblikket stod han og fotograferte toppmeisen, det andre øyeblikket var han selv å finne der oppe i furutrærne.


Når kvelden kom tok jeg turen til Auran sammen med Kim. Her fikk vi utnyttet det siste glimtet av lys til å forevige en liten flokk sangsvaner.


Så kom skyene og la seg tungt over Trondheim på andre sida av fjorden.
Om våren klarer å feste grepet er vel heller tvilsomt her i Trøndelag. Men en liten forsmak på hva vi har i vente fikk vi i alle fall.

Søndag gikk turen til Sverige. Der var det ikke mye som minnet om vår. Bilder derfra kommer i neste innlegg.